Lidl Srbija izvezla robu u vrednosti od 10 miliona evra
08.12.2022 10:00:00 | Nova Pazova
Koristeći snagu svoje maloprodajne mreže u Evropi, Lidl Srbija je izvezla domaćih proizvoda u vrednosti od 10 miliona evra, čime je podstakla privredu i direktno doprinela BDP-u Srbije. U isto vreme, Lidl je značajno uvećao i udeo domaćih artikala u asortimanu svojih prodavnica u Srbiji.
Srpski proizvodi u vidu Lidl brendova našli su se na policama Bugarske, Rumunije, Hrvatske, Slovenije, Poljske i Slovačke.
„Sirovinu, poput pšenice ili šećera, je lako izvesti, jer je velika potražnja za njima. Međutim, naš cilj je da iskoristimo snagu naše maloprodajne mreže i izvezemo finalni proizvod, čija je vrednost veća jer uključuje rad više povezanih industrija u Srbiji. Na taj način se doprinosi srpskom BDP-u“, istakao je Nikola Balaban, izvršni direktor nabavke kompanije Lidl Srbija.
Balaban dodaje da je srpska hrana sve traženija van granica naše zemlje, ali samo pod uslovom ako je iznad prosečnog i konstantnog kvaliteta, od prve do poslednje palete.
Izvoz proizvoda, i to somuna, adriatikos sira, zamrznutih kroasana, žu – žu peciva, kokošije i ćureće paštete i tost hleba, u vrednosti od 10 miliona evra postignut je zahvaljujući partnerskim odnosima Lidla i domaćih dobavljača. Naime, Lidlovi partneri imaju osiguran plasman robe i mogu da planiraju proizvodnju, što im otvara prostor za investicije u pogledu kapaciteta i standarda, važnih za dostizanje evropskih standarda kvaliteta.
„Pravi primer za to je proizvodnja somuna. Kako i uvek, želimo da gradimo dugoročne partnerske odnose, pa od našeg dobavljača koji ima pogone u Subotici, Nišu i Novom Sadu, izvozimo somun u Bugarsku, Rumuniju, Poljsku, a uskoro i u Nemačku, Italiju, Španiju i to u vrednosti od pet miliona evra”, naveo je Balaban.
Takođe, Lidl Srbija je za gotovo 100 srpskih proizvođača obezbedila dobijanje IFS sertifikata, koji je važan preduslov za izvoz u Evropu, kao kroz mrežu ovog maloprodajnog lanca, tako i šire.
Pored toga što ih izvozi, i na policama ovog diskontnog lanca u Srbiji nalazi sve veći broj proizvoda domaćeg porekla. Lidl je prošle godine uveo novi brend svojih proizvoda pod nazivom „S ljubavlju, domaće“. U pitanju je oko 80 proizvoda isključivo domaćih dobavljača, a pored srpskog porekla odlikuje ih i odličan kvalitet. Od mleka i mlečnih proizvoda, preko suhomesnatih proizvoda, pa do domaćih kolača – ovi proizvodi su lako prepoznatljivi po svom dizajnu – tradicionalnom srpskom vezu.