OSVEŠĆENA ISHRANA: LIDL KAO PRVI IZBOR ZA SVAKOGA
Sa Planetarno zdravom dijetom, EAT Lancet Komisija je razvila naučno zasnovan koncept ishrane koji se fokusira na ljudsko i planetarno zdravlje. Pretežno biljna ishrana će omogućiti da se unutar planetarnih granica prehrani globalna populacija od 10 milijardi ljudi koja se očekuje 2050. Godine.
PREGLED NAŠIH AKTIVNOSTI
Da bismo doprineli boljem sutra, definisali smo ciljeve da svojim kupcima ponudimo najbolji asortiman proizvoda za zdrav, održiviji način života u svakom trenutku. Naše aktivnosti se zasnivaju na tri stuba: „Zdrava ishrana“, „Održiva ishrana“ i „Transparentnost i osnaživanje“.
Poboljšavamo nutritivne aspekte našeg asortimana proizvoda.
Do 2030. godine, Lidl Srbija ima za cilj da poveća udeo celih žitarica u odnosu na ukupna zrna u asortimanu na 10% (osnovna vrednost: 2023). Lidl takođe proširuje svoj izbor proizvoda od celog zrna: nameravamo da ponudimo najmanje jednu opciju od celog zrna u svim relevantnim grupama proizvoda do 2030. godine.
Kao deo Lidlove strategije smanjenja do 2025. smanjićemo dodatak šećera i soli u proizvodima sopstvenih brendova za 20% u odnosu na prodaju.
Do 2030. godine, Lidl Srbija ima za cilj da poveća udeo biljnih izvora proteina u odnosu na izvore proteina životinjskog porekla u svom asortimanu na 17% (u odnosu na 2022. godinu). Zbog toga smo 2022. godine počeli da izračunavamo i analiziramo naš „protein split“, koji meri udeo biljnih izvora proteina u poređenju sa proteinima životinjskog porekla. Da bismo obezbedili transparentnost za naše klijente, prijavićemo našu podelu proteina od 2024 u Izveštaju o održivosti. Naše širenje asortimana isključivo biljnog porekla Vemondo, našeg sopstvenog veganskog/vegetarijanskog brenda, ne samo da ima za cilj da adresira potrebe vegana i vegetarijanaca, već i svim kupcima daje mogućnost da isprobaju ishranu zasnovanu više na biljkama.
Naš asortiman voća i povrća je važan deo naše strategije za osvešćenu ishranu po PHD modelu. Mi u Lidlu nastavićemo da svojim kupcima svakodnevno pružamo veliki izbor svežeg voća i povrća. Pored toga, fokusiraćemo se na ponudu više sezonskih i regionalnih namirnica – od organske poljoprivrede gde god je to moguće.
Takođe smo se obavezali da ćemo smanjiti gubitke hrane i organski otpad. Da bismo to postigli, već́ dugi niz godina primenjujemo sveobuhvatni pristup duž celog lanca vrednosti, kako bismo smanjili gubitke hrane u svakoj fazi.
Podižemo svest naših kupaca kako bismo omogućili zdraviju i održiviju potrošnju. Da bismo poboljšali transparentnost i pomogli u vođenju naših kupaca, proizvode obeležavamo priznatim pečatima i etiketama, kao što su Fairtrade, Rainforest Alliance, Bio.
Da bismo bolje ukazali na nutritivne osobine, počeli smo da koristimo Nutri Score i sukcesivno ga proširujemo na čitav asortiman sopstvenih brendova.
NAŠA POSVEĆENOST OSVEŠĆENOJ ISHRANI
„Da bismo obezbedili zdravu hranu rastućoj globalnoj populaciji unutar naših planetarnih granica, moramo da promenimo način na koji se hranimo širom sveta. Mi u Lidlu smo već godinama posvećeni tome da uradimo ono što je do nas – na osnovu naučnih otkrića Planetarno zdrave dijete.“
Aleksandra Mirić, CSR tim
NAŠA POSVEĆENOST U BROJKAMA
Transparentnost o strukturi trenutnog Lidl asortimana u poređenju sa PHD ciljnim vrednostima do 2030. godine
Povećanje prodaje biljne hrane* za 20%
Udeo proizvoda sa celim zrnom na 10% Odnos celog zrna prema ukupnom zrnu
Protein slipt na 17% Udeo biljnih izvora proteina** u odnosu na izvore proteina životinjskog porekla
* U poređenju sa baznom 2023. godinom; kako je definisano u PHD: mahunarke, orasi, semenke, integralne žitarice, voće i povrće; krompir (skrobno povrće) je izuzetak
** Orašasti plodovi, semenke, mahunarke i veganske alternative hrani životinjskog porekla