Čuvajmo vodu

Čuvajmo vodu

Voda kao resurs

Voda nije problem budućnosti, već je za Lidl ključno pitanje današnjice. Veliki deo prihoda generišemo proizvodima iz poljoprivrede. Budući da poljoprivreda koristi posebno velike količine vode, ona mora da učestvuje u ograničavanju negativnih efekata svoje potrošnje. Odgovorno delovanje na temu vode i efikasnije korišćenje vode kao resursa su nam zato veoma važni. To se može postići smanjenjem sopstvene potrošnje vode, ali pre svega razmatranjem potrošnje vode tokom čitavog lanca vrednosti, takozvanog vodenog otiska.
Na primer, vodeni otisak jedne šolje kafe (125 ml) iznosi 132 litra - u najvećoj meri je to voda koju potroši biljka kafe. Veliki vodeni otisak u regionima bogatim kišom manji je problem od velikog vodenog otiska u sušnim regionima. Dakle, samo merenje vodenog otiska nije dovoljno.
Za Lidl je ključno razmotriti način na koji se rukuje vodom u čitavom lancu vrednosti i uzeti u obzir regionalne izazove. Za to koristimo ono što je poznato kao analiza vodenog rizika. Na osnovu istog zajedno sa našim dobavljačima možemo da osmislimo održiviji način korišćenja vode.

picture

Svesnija upotreba vode

Voda nije problem budućnosti, već je za Lidl ključno pitanje današnjice. Veliki deo prihoda generišemo proizvodima iz poljoprivrede. Budući da poljoprivreda koristi posebno velike količine vode, ona mora da učestvuje u ograničavanju negativnih efekata svoje potrošnje. Odgovorno delovanje na temu vode i efikasnije korišćenje vode kao resursa su nam zato veoma važni. To se može postići smanjenjem sopstvene potrošnje vode, ali pre svega razmatranjem potrošnje vode tokom čitavog lanca vrednosti, takozvanog vodenog otiska.


Na primer, vodeni otisak jedne šolje kafe (125 ml) iznosi 132 litre - u najvećoj meri je to voda koju potroši biljka kafe. Veliki vodeni otisak u regionima bogatim kišom manji je problem od velikog vodenog otiska u sušnim regionima. Dakle, samo merenje vodenog otiska nije dovoljno.


Za Lidl je ključno razmotriti način na koji se rukuje vodom u čitavom lancu vrednosti i uzeti u obzir regionalne izazove. Za to koristimo ono što je poznato kao analiza vodenog rizika. Na osnovu istog zajedno sa našim dobavljačima možemo da osmislimo održiviji način korišćenja vode.

picture

Lidlova posvećenost održivosti vode

Lidl u oblasti upravljanja vodom radi na aktivnom pokretanju promena. Jedna od mera je povećanje udela u asortimanu sertifikovanih proizvoda koji uzimaju u obzir temu vode. Stoga podržavamo prepoznate inicijative za označavanje i istovremeno osiguravamo minimalne standarde za održive proizvodne prakse. Na primer, Lidl je član Saveza za upravljanje vodom (AVS), koji sledi cilj socijalno pravedne, ekološki održive i ekonomski povoljne upotrebe vode. Tačnije, AVS je prvi međunarodni svetski standard koji koristi nezavisni proverljivi okvir za merenje upotrebe vode određene lokacije na osnovu socijalnih, ekoloških i ekonomskih kriterijuma. Pored toga, želimo da više radimo sa sertifikatima koji se izričito fokusiraju na vodu. Jedan primer za to je Global GAP Spring. 
U decembru 2014. godine Lidl se u sklopu Grinpisove Detoks Opredeljenosti (Greenpeace Detox Commitment) obavezao da će se u svojoj proizvodnji tekstila i obuće do 2020. godine u velikoj meri uzdržati od upotrebe i oslobađanja jedanaest hemijskih grupa koje je Grinpis (Greenpeace) klasifikovao kao prioritet. U skladu sa Detoks Opredeljenosti, mulj otpadnih voda i kanalizacije u našim proizvodnim pogonima testira se na zagađujuće materije najmanje jednom godišnje kako bi se obezbedilo poštovanje naših zadatih hemijskih specifikacija.

 

Ostali Lidlovi ciljevi u segmentu upravljanja vodom

Pored već preduzetih mera, planiramo i objavljivanje Politike o vodi u kojoj opisujemo naš okvir delovanja na globalnim izazovima povećanja potrošnje i zagađenja vode. Politikom o vodi ne samo da želimo da pružimo transparentne informacije o našim merama u ovoj oblasti, već izvodimo i dalje ciljeve i mere kojima u Lidlu uspešno doprinosimo rešenju za globalni problem voda. O tome uskoro više. 

picture

Svaka kap je bitna - jednostavna štednja vode

Pored optimizacije upravljanja vodom u našem lancu snabdevanja, takođe bismo želeli da stvorimo svest o svesnijoj upotrebi vode kod naših kupaca uz pomoć oznake „štedi vodu“. Oznaka se nalazi, na primer, na poleđini ambalaže izabranih proizvoda koji zahtevaju upotrebu vode kada se koriste.
Oznaka omogućava kupcima da se bave temom uštede vode tokom kupovine i iznova kada koriste ove proizvode. Shodno krilatici - svako može učiniti nešto da smanji potrošnju vode i tako doprinese uštedi vode. 
Za sve koji žele da se bave temom štednje vode kod kuće, u nastavku smo izdvojili nekoliko jednostavnih saveta za svesnu upotrebu vode.

Tipps zum Wassersparen