LIDLOVA OBAVEZA ZA ODRŽIVIJU POLJOPRIVREDU

U pitanju je više od čokolade: Lidl, kao trgovinski lanac, vrlo je zainteresovan da obezbedi održivost uzgoja sirovina kao što je kakao. Na taj način se može osigurati da, na primer, kakao iz Afrike, čiji uzgoj obezbeđuje sredstva za život lokalnom stanovništvu, bude dugoročno dostupan. Takođe je reč o zaštiti prašume kao važnog ekosistema.

Iz tog razloga smo posvećeni održivom uzgoju kakaoa, na primer u Gani i Obali Slonovače, dve zemlje koje su među najbitnijim proizvođačima kakaoa u svetu. Tako se uzgajivači, uz pomoć Lidla, obučavaju u održivoj poljoprivredi kako bi uz pomoć savremenih metoda uzgajali kakao na ekološki prihvatljiviji način. 

Zahvaljujući projektima Way To Go i PROCACAO proizvođači kakaoa upoznaju i druge poljoprivredne sirovine, koje mogu efikasno uzgajati na svojim plantažama. Time uzgajivači investiraju ne samo u osiguranje sopstvene egzistencije, već i priroda profitira od više biodiveziteta. Zahvaljujući održivoj poljoprivredi mali uzgajivači su otporniji na klimatske promene i variranje cena. Dodatni pozitivni efekti: ovom praksom se osiguravaju prihodi i sredstva za život i budućim generacijama. 

to be defined by country

Zašto je tema "kakao" toliko važna?


Uzgoj kakaoa po pravilu je povezan sa nizom ekoloških i socijalnih problema. U Gani i Obali Slonovače, dva najveća proizvođača kakaoa u svetu, većina populacije direktno ili indirektno zavisi od uzgoja kakaoa. Najveći deo kakaoa raste na malim porodičnim plantažama, ali nakon godina uzgajanja kakaoa zastarelim poljoprivrednim metodama, one više nisu u stanju da obezbede neophodne prihode za osiguranje egzistencije. Iz tog razloga je u prošlosti dolazilo do ilegalnog krčenja prašuma zarad novih useva i time do uništavanja životnog prostora mnogih vrsta. 

Ovo smanjenje prinosa i cenovni pritisak dovodi do izuzetno niskih tj. nepravednih prihoda uzgajivača kakaoa i često je povezano sa dečijim ili prinudnim radom. Rad na plantažama je takođe izuzetno opasan i fizički zahtevan.

Kako se situacija može poboljšati?


Lidl, kao trgovinski lanac, je svestan svoje odgovornosti i preuzima ekonomsku, društvenu i ekološku odgovornost u svom svakodnevnom poslovanju. Kako bi dugoročno zaštitili tlo i prašume i istovremeno osigurali prinose, uzgajivači kakaoa moraju da budu obučeni za korišćenje savremenih metoda uzgoja. Daljom obukom uzgajivači kakaoa mogu i u buduće uspešno poslovati i time pomažu održivom zadovoljavanju globalne potražnje kakaoa. Pored toga, od 2016. godine Lidl 100% kakaoa za celokupni asortiman svojih brendova nabavlja iz sertifikovanog uzgoja.

Fairtrade kakao u Lidlu

Fairtrade Logo

Kakao kao sastojak čokoladnih proizvoda naših brendova

Kakao se koristi kao sastojak u proizvodima Lidl brenda - uglavnom u čokoladi, slatkišima, pekarskim proizvodima i namazima.

Već od kraja 2016. godine se kakao za celokupan asortiman Lidl brenda nabavlja iz 100% sertifikovanog uzgoja. To važi i za sezonsku akcijsku robu, na primer za Uskrs ili Božić.

U cilju sertifikovanog kakaoa sarađujemo intenzivno sa internacionalno priznatim organizacijama za sertifikaciju Fairtrade, Fairtrade Cocoa-Program, UTZ i Rainforest Alliance. Tako je 100% Lidlovog asortimana čokolade Fairtrade sertifikovano. Sa fokusom na kakao iz sertifikovanog uzgoja Lidl šalje jasan signal u segmentu upravljanja lancem nabavke i zalaže se za održiviji i dugoročni uzgoj kakaoa.

Detaljne informacije o Lidlovom zalaganju u oblasti kakaoa možete naći u Izjavi o namerama za održiviju nabavku kakaoa.